Tuesday, February 12, 2013

Rebiu buku : Muslimeen United



Samir Nasri – Ali Daei – Nicholas Anelka – Mido – Karim Benzema – Mesut Ozil  – Lee Won Jae – Nathan Ellington – Bruno Metsu – Beram Kayal – Ilhan Mansiz – Hassan Salihamidzic – Frederic Kanoute – Demba Ba – Khalid Boulahrouz – Momo Sissoko – Eric Abidal – Yaya Toure – Frank Ribery – Zinedene Zidane

Nama Nami melakukan sesuatu ‘di luar kotak’. Walaupun Muslimeen United naskah ringkas (hanya 100 mukasurat), kajian Nama Nami adalah sesuatu yang beharga dan mugkin tak boleh ditemui dimana-mana di dunia! Mengambil kisah ringkas 20 bintang bolasepak dunia dan kaitannya dengan agama Islam, adalah suatu idea yang sangat brilliant. Sebelum membaca Muslimeen United, kita mungkin tak tahu ada pemain kebangsaan Israel dan Korea Selatan yang beragama Islam. Atau juga Ali Daei yang berkelulusan Ijazah Sains Material dan rahsia Mesut Ozil yang akan membaca Al-Quran sejam sebelum perlawanan dan bermain dalam keadaan berwuduk.

Muslimeen United adalah karya ‘eksotik’ dan ‘rare’ yang jarang terhasil dan boleh kita nikmati. Ilmu tuhan yang dikumpulkan dan disampaikan oleh Nama Nami yang perlu diketahui penggemar bolasepak muslim untuk dibanggakan dan menjadi motivasi.

No comments:

Post a Comment